Madvarer der hjælper imod søvnløshed

Er søvnløshed et stort problem? Sådan sover du bedre!

Omkring halvdelen af den voksne befolkning har på et eller andet tidspunkt i deres liv haft problemer med søvnløshed.

Disse søvnproblemer kan have en varighed på alt fra et par dage, til uger, måneder og år. Har du lidt af søvnløshed i flere måneder eller år, så anbefaler vi, at du straks kontakter din læge og får hjælp til at sove.

Spis dine søvnproblemer væk!

Søvnløshed kan have mange årsager. Det kan være alt lige fra larm og tankemylder, til stress og din partners snorken.

Larm og snorken kan man som regel gøre noget ved, men en hjerne der ikke vil falde til ro, er en helt anden sag.

Hvis du af og til døjer med søvnproblemer, eller konstant lider af søvnløshed, er det muligt at forbygge de lange søvnløse nætter ved at spise de rigtige fødevarer lige inden sengetid.

Du skal samtidigt kigge lidt på, om du måske indtager de forkerte mad og drikkevarer sidst på aftenen.

Dette skal du undgå inden sengetid:

  • Kaffe
  • Cigaretter
  • Te med koffein
  • Lys chokolade og slik
  • Alkohol
  • Store mængder vand

Disse madvarer giver en god søvn

Tun og fede fisk

Tun indeholder b-6 vitaminer, og fede fisk indeholder omega-3 fedtsyrer. De fremmer begge kroppens produktion melatonin, der er et hormon der hjælper hjernen med at falde i søvn.

Er du ikke den store fiskespiser, er fiskeolie et godt alternativ. Det kan købes både som flydende eller i kapsler.

Både fiskeolie og fiskeoliekaplser hjælper imod søvnløshed.

– KØB FISKEOLIE HER –

Kamillete

Kamillete indeholder apigenin, der binder sig til hjernes receptorer og får muskler og nerver til at slappe af. Det er bedst at drikke teen ca 1,5 time før sengetid.

– KØB KAMILLETE HER –

Valnødder

Valnødder er toppen af poppen inden for søvnhjælp. Valnødder indeholder nemlig både Tryptofan, calcium, magnesium og omega-3-fedtsyrer. Alle 4 stoffer gavner hjernen i forhold til din søvn.

– KØB ØKOLOGISKE VALNØDDER HER –

Kirsebærsaft

Kirsebærsaft øger også kroppens produktion af melatonin. Så er du tørstig omkring sengetid, så prøv kirsebærsaft i stedet for vand, sodavand eller andet.

– KØB KIRSEBÆR SAFT HER –

Havregryn

Havregryn indeholder store mængder tryptophan og aminosyrer. Hvis du så også hælder mælk på dine havregryn, er du sikret en god nat søvn, da næsten alle mejeriprodukter også er gode for nattesøvnen.

– KØB HAVREGRYN HER –

Den billigste pris
Logo
Shopping cart